sobota, 10 marca 2018

ACH CI MĘŻCZYŹNI WSPANIALI TACY I .... W SIECI


   Przedwczoraj niektórzy obchodzili Dzień Kobiet. Co bardziej kulturalni panowie składali życzenia paniom nie tylko z rodziny, ale także blogowiczkom. Autor bloga http:klateracje.blogspot.com zadedykował nam kilka uroczych wierszy. Pragnąc się odwdzięczyć Andrzejowi Art Klatterowi i innym panom, piszę te słowa.

Najwspanialsi, najukochańsi, niepowtarzalni Panowie, w Dniu Waszego Święta składam życzenia spełnienia marzeń najskrytszych , a wraz ze mną autorki poniższych wierszy i wszystkie kobiety z sieci.

Mężczyzna ideał...
takie coś jednej kobiecie się kiedyś przyśniło i obudziwszy się, wybuchnęła gorzkim i żałosnym szlochem . Opowiedziała sen przyjaciółkom. Też się popłakały” - Joanna Chmielewska

NAJPIĘKNIEJSZY WIERSZ

 Chcę ci dać najpiękniejszy wiersz 
 O Tobie, o mnie, o nas...
 lecz przecież Ty wszystko już wiesz,
  Co mogę jeszcze ponad?
  (Frau Be)


          
                     







    Jeden pocałunek mężczyzny może złamać całe życie kobiety.” -  Wilde

      MÓJ WALENTY
      Mój Walenty
      aureoli nie ma,
      czasem nawet
      rogi mu rosną.
      Nie kupuje mi róż
      w bukietach,
      nie gada wierszem
      ni dniem, ni nocą.
      Mój Walenty
      jest czuły gdy trzeba
      i herbatkę
      nie proszony poda.
      Choć na rękach
      nie nosi mnie wcale,
      przy nim zawsze
      czuję się KOBIETĄ....
      (Jotka)



      Mężczyźni pragną zawsze być pierwszą miłością kobiety. Kobiety zawsze pragną być ostatnim romansem mężczyzny. -  Wilde


      ROMANS
      Jedno nieopatrzne słowo
      owoc zazdrości,
      uderzenie w twarz znienacka,
      krzyk, ból, łzy,
      a potem kroki,
      trzaśnięcie drzwi,
      wyszedłeś obrażony, 
      romans zakończony.
          ( Iwona Zmyślona)



      Kiedy mężczyzna myśli o kobiecie, że nic nie jest dla niej za piękne i nic nie jest zbyt dobre,ofiarowuje jej siebie - Tracy


    MY

    Cała jestem pragnieniem, cała jestem oddaniem,
    jestem – i pozostanę tęsknotą,
    śpiewem, szeptem, dotykiem, pożądaniem,
    muśnięciem wiatru, subtelną pieszczotą...

    Ty – Gwiazdą jesteś, moim Aniołem,
    zapachem lasu, księżyca bladością,
    łąki urodą, morza żywiołem, 
    śpiewem słowika, a może ...miłością?
    (Frau Be)

      Mężczyźni wolą kobiety ładne niż mądre, ponieważ łatwiej im przychodzi patrzenie niż myślenie. -  Lec

    MĘŻOWI
    Gdybyś kupił
    Najpiękniejsze kwiaty
    I korale jak wino czerwone…
    Gdybyś strof
    Najpiękniejszych użył
    I nazywał najwspanialszą żoną…
    To zamienię
    Te wszystkie hołdy
    Czy należne nie wiem,
    Na słów kilka
    Prostych lecz ciepłych:
     Połóż się i odpocznij...
     (Jotka)

      Prędzej na wiosnę zamilkną ptaki, niż kobieta oprze się czułym zalotom młodego mężczyzny. - Owidiusz








    JEŚLI MNIE POKOCHASZ
    Jeśli mnie pokochasz,
    będę westalką ogniska domowego,
    Penelopą cierpliwą i wierną,
    gejzerem namiętności                                             
    i przyjacielem aż po grób.
     Lecz ty milczysz,
     odchodzisz pośpiesznie,
    nie patrząc w moje oczy załzawione.
                                                             (Iwona Zmyślona)


     „Największe tchórzostwo mężczyzny, to rozbudzić miłość w kobiecie, nie mając zamiaru jej kochać” -  Marley

    ***
    Za oknem góry i ptaków śpiew,
    z tej strony ja - taka mała!
    Patrzę na Ciebie i drżę cała,
    więc Ty... Po prostu - Ty przytul mnie!
    (FrauBe)

    Dowodem niestałości mężczyzn jest to, że trzeba było ustanowić instytucję małżeństwa” -Montesquieu

    PRAWIE EROTYK
    Tęsknię za Tobą choć jesteś obok
     Wystarczy tylko sięgnąć dłonią.
    Czekam na dotyk, aby błogo
    Przyjmować dłoni Twojej ciepło.

    Tęsknię za Tobą, za Twym dotykiem
     Za smakiem ust, za oczu głębią
    I za bliskością, która spełnia
    Pragnienia całkiem erotyczne

    I chociaż tęsknię, mam tę pewność
    Że odwzajemniasz me pragnienia
    I że wystarczy sięgnąć ręką
    Aby doświadczyć znów spełnienia
    (Jotka)

    "Mężczyzna może być szczęśliwy z każda kobietą, i ile tylko jej nie kocha" - Wilde
         
    DAŁEŚ MI
    W maju dałeś mi bukiet róż,
    potem obietnicę szczęścia
    i pieszczoty nad brzegiem morza.
    Dałeś mi też dziecko
    oraz gorycz pożegnania,
    ślubną obrączkę ofiarowałeś innej.
    (Iwona Zmyślona)

    W słowach wszyscy mężczyźni podobni są do siebie;czyny dopiero odsłaniają różnicę” -Molier

       Zbyt późno wpadłam na pomysł, by naszych internetowych mężczyzn uhonorować notką. Dwie autorki - Czarownica z Bagien i Maria Hayman- Frydrych z powodu przebywania na urlopie, nie zdążyły odpowiedzieć na e-maila w sprawie zamieszczenia w tym poście ich tekstów. Jednak solennie obiecuję, że swoje gapiostwo naprawię w ciągu roku.

    Bogaty mężczyzna jest często tylko biednym mężczyzną z bardzo dużymi pieniędzmi” - Arystoteles


    Natomiast "Trzy gracje", których wiersze czytaliście, dziękują bardzo za uwagę i żegnają się do przyszłego roku, w którym będzie i Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn(chyba, że władza zarządzi "de" ustawy). Edward Hulewicz pił za zdrowie pań, a Wy panowie wypijcie za swoje i nasze powodzenie. 

    Iluż mężczyzn nie umie inaczej poruszyć serca kobiet, jak tylko je łamiąc.” - Stendhal

    *aforyzmy i materiał ilustracyjny zaczerpnięto z Google

    71 komentarzy:

    1. Bardzo dziękuję za możliwość poznania wierszy Twoich Iwonko i Frau Be, to dowód na to, że wszyscy jesteśmy poetami, tylko nie każdy się odważy lub nie da możliwości natchnieniu...
      Dołączam do życzeń dla panów:-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję za pomoc przy powstaniu notki. Życzę udanego Dnia Mężczyzny, bo Ty masz ich dwóch, więc świętować możesz przez co najmniej dwa dni. Buziaki.

        Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Oby gracja i moce twórcze nie opuszczały Cię. Do miłego zobaczenia.

        Usuń
      2. Trzeba mężczyzny, który wie kiedy kobiecie szepnąć NIE ?

        Usuń
      3. Tatulu Miły, rozumiem że to NIE dotyczy zdania:"NIE opieraj się mym wdziękom, bo będę w twym życiu wyręką". Pozdrawiam serdecznie w imieniu własnym jak i dwóch pozostałych autorek.

        Usuń
    3. Z wielką przyjemnością wypiję za Wasze i nasze powodzenie. Jesteście wspaniałe, dziewczyny!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kiedy kompanami są tacy jak Ty Boja, to i pić i przyjmować komplementy jest przyjemnie. Na zdrowie.

        Usuń
    4. Tak naprawdę uważam,że święto kobiet powinno być na co dzień, a nie raz w roku wyrażone drobnym prezentem. Przez resztę dni w roku to co? - przestajemy być kobietami? Przecież jesteśmy nimi nadal tylko musimy mieć więcej obowiązków niż mężczyzni.
      Miłego;)
      P.S.
      Nigdy nie świętowałam tego dnia i paru innych "świąt na gwizdek".

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witaj, smutno było bez Ciebie wśród komentujących.Oczywiście Dzień Kobiet ma historyczne uzasadnienie, ale jeżeli mamy być równi, to Mężczyźni też mają prawo do swojego święta. Myślę, że mniej ważne jest czy dane święto jest "na gwizdek", a istotniejsze że w takich dniach ludzie są dla siebie życzliwsi. Uściski dla Ciebie i Twego nierozpieszczanego Męża.

        Usuń
    5. 8 marca nie tylko dostałam od męża wiązkę tulipanów, to jeszcze bez mojej pomocy sam ugotował obiad i podał do stołu.
      Syn, choć trochę chorowity, przywiózł mi nowe słuchawki, bo już dawno narzekałam, że stare ledwo zipią.
      Mam dobrych mężczyzn, bo dobrze ich wychowałam.
      Serdecznie pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mogę jedynie pozazdrościć, bo ja swojego syna nie zdołałam wychować, a innego mężczyzny w tym celu nie miałam. Życzę wielu przyjemnych chwil w nowych słuchawkach.

        Usuń
      2. Iwono, nie mogę narzekać na mojego syna, który w życiu popełnił wiele błędów, ale zawsze mu z mężem pomagaliśmy.
        Słuchawki nieco mnie uwierają, ale to kwestia przyzwyczajenia, bo poprzednie miałam zbyt luźne.
        Miłego dnia.

        Usuń
      3. Bardzo mnie cieszy fakt, że syn docenia Waszą pomoc, czemu daje wyraz pamiętając o Waszych świętach. Pozdrawiam serdecznie.

        Usuń
    6. Bardzo lubię mężczyzn i szanuję ich niezwykle istotną rolę w naszym życiu ale... Święta Dnia Mężczyzny jakoś nie umiem zapamiętać ani obchodzić. Wydaje mi się sztucznie stworzonym tworem "na otarcie łez" narzekającym panom i nie popartym żadną tradycją.Damski egoizm chyba jest we mnie.
      Wiersze Wszystkich Pań urocze są i szczerze gratuluję Autorkom.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. W imieniu własnym i Koleżanek dziękuję za gratulacje. Cieszymy się, że nasze pisanie się podoba. Szczerze mówiąc nie słyszałam żeby panowie narzekali na brak swojego święta. Mam nieodparte wrażenie, że obchody Dnia Mężczyzny wymyśliły kobiety, by uzasadnione były obchody 8- marcowe. To chyba Jaga powiedziała, że odrobina egoizmu jest potrzebna każdemu, więc niechaj Twój przemawia czule. Ukłony.

        Usuń
    7. Dziękuję Iwono za pamięć i życzenia. A Twój wiersz odbieram jako zacne nawiązanie do tradycji poezji tak zwanej kobiecej, dużo w nim emocji, nawiązania do mitologii czy też kultury starożytnej także są dodatkowym atutem.

      Moim zdaniem świat jest tak pomyślany, by się uzupełniać, bez narzuconych z góry czy wymuszonych przez jakieś grupy ról społecznych. Idealnie byłoby jakby każdy mógł robić to, co kocha, co chce robić. Niestety panie mają w wielu miejscach świata utrudnione zadanie tego typu, szczerze to nie słyszałem o podobnych sytuacjach względem mężczyzn. Oby z biegiem lat wszystko zbliżało się do tej mojej ,,równowagi" zaznaczonej wcześniej.

      Bo akurat te zawody w skokach narciarskich trwają długo, są codzienne transmisje, trudno czasem nadążyć.

      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wczoraj oglądałam zmagania grupowe i bardzo mnie ucieszyło drugie za Norwegami miejsce Polaków oraz prowadzenie w klasyfikacji generalnej Kamila Stocha. Mam nadzieję, że wiersze dwóch pozostałych Pań też sprawiły Ci przyjemność. Każdy z nas bez względu na płeć jest kowalem swego losu i choć nie zawsze i do końca wszystko od nas zależy, to jednak coraz więcej. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

        Usuń
      2. Jeszcze dużo oglądania mamy przed sobą jeśli o skoki chodzi. Sukces w drużynie jest szczególnie cenny, bo to suma wszystkich talentów. Jak zawsze Twoja notka jest złożona i dająca to myślenia w całości jak i fragmentach. Wszystkie jej elementy podobają mi się na równi, przynajmniej na ten moment, może za jakiś czas ta równowaga się zmieni jakoś.

        No to rozumiem w takim razie. Ważne jest to, że Kamil Stoch nadal prowadzi, zarówno w Raw Air jak i w Pucharze Świata.

        Pozdrawiam!

        Usuń
      3. Pozdrawiam Cię serdecznie.

        Usuń
      4. To chyba mamy w miarę podobnie, podziwiałem pracę tych robotników, bo sam nie umiałbym wstawić okna, nawet przy gotowym miejscu na nie.

        Język obcy to dobre ćwiczenie dla mózgu, a jeśli się jeszcze może przydać, to już zupełne szczęście wtedy jest.

        Pozdrawiam!

        Usuń
      5. Potrzeba jest matką wynalazku, a konieczność ojcem. Gdybyś miał do wyboru marznięcie z powodu braku okna, czy samodzielne jego wstawienie, to nauczyłbyś się robić to szybciej niż nauczył angielskiego. Mózg można ćwiczyć różnymi metodami, nauka języka obcego jest jedną z nich. Ukłony.

        Usuń
      6. Ale nie wstawiłbym okna tak ładnie jak ci panowie, chyba prędzej zablokowałbym taką dziurę w ścianie jakimiś deskami, żeby tylko nie wiało tak mocno. A dopiero potem bym myślał jak rozwiązać problem.

        Dobre jest też czytanie, krzyżówki, dyskusje na różne tematy i wiele, wiele innych aktywności, które pobudzają mózg do działania.

        Pozdrawiam!

        Usuń
      7. Najważniejsze, że wcześniej czy później, to jednak zacząłbyś myśleć. Uściski.

        Usuń
      8. Mam nadzieję, że będę miał jednak prostsze zadania w życiu niż kombinowanie co zrobić z dziurą w ścianie. Choć w sumie kto to wie.

        Pozdrawiam!

        Usuń
      9. Ale akurat przyznanie się do braku wiedzy na jakiś temat nie jest wcale takim złym posunięciem. Można uchronić się przed swoistą porażką na gruncie moralnym czy zbliżonym do tego. A moja niewiedza dotycząca sposobu zaliczenia tej partii materiału zaowocowała jednak sukcesem.

        Pozdrawiam!

        Usuń
      10. Dzięki temu, że nie wiemy, co jeszcze nas czeka, życie jest tak piękne, bo nieprzewidywalne. Moja matka wyznawała zasadę, że do braku wiedzy nie należy się przyznawać, tylko jak najszybciej uzupełniać. Wszak nie ma człowieka, który wie wszystko, natomiast są miliony takich, którzy mogą powiedzieć "wiem, że nic nie wiem"(Sokrates). Ukłony.

        Usuń
    8. Iwonko ,list wysłałam 5 marca ,w poniedziałek!
      Co się dzieje???!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. List odnalazłam, choć nie umiem wyjaśnić czemu znalazł się tam, gdzie nie powinien. Przecież wiesz, że z niecierpliwością czekam na najdrobniejszą wieść od Ciebie. Tęsknię i trzymam kciuki za powracanie do pełni zdrowia. Uściski.

        Usuń
    9. Witaj już marcowo
      Cieszę się, że nie zapominasz o mnie w te szare dni.

      Na szczęście za oknem coraz jaśniej, słonecznie. Wiosna tuż tuż. A to znaczy koniec skoków narciarskich. Czy zamierzasz je zrekompensować? 
      Na nadchodzące dni życzę Ci wiele optymizmu, wiele miłych chwil przy kubku ciepłej herbaty lub kawy. A może wolisz filiżankę?
      Pozdrawiam ciepło oczekiwaniem na wiosnę

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Filiżanek mam kilka w spadku po mamie, która uwielbiała pić w nich kawę. Niestety coraz mocniej zreumatyzowane ręce powodują, że byłabym "słoniem na półce z filiżankami". Kawę pijam w kubku, jakich używa się kupując kawę na wynos, bo wtedy mam pewność, że się nie poparzę, gdyż naczynie ma zakrętkę. Dawniej pijałam herbatę "plujkę", ale w tej chwili podstawowym napojem jest woda mineralna niegazowana. Dziękuję za komentarz, pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia za tydzień w moim przeglądzie blogów. Ukłony.

        Usuń
    10. niestety mój mąż nie uznaje dnia kobiet :( w związku z tym nie dostałam kwiatka ani zyczeń, czy wszyscy panowie sa tacy ? pewnie nie, ale mnie jest troche przykro...
      wiersze cudne, poznałam i twoje..... i troche cieplej zrobiło sie na duszy....
      serdeczności

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

        Usuń
      2. Moja Droga W.- jeżeli mąż jest dobrym człowiekiem na co dzień, to myślę, że można mu wybaczyć "tę niepamięć". Może nie wyniósł tego z domu lub uległ propagandzie, że to komunistyczne święto, a więc godne jedynie potępienia. Mój syn przez wiele lat nie dawał mi nawet kwiatka z okazji Dnia Kobiet, czy imienin. Dopiero jak wracał ze szkoły z kolegą, który swojej mamie kupił różę, też przyniósł mi pierwszy raz. A co do urodzin, to któregoś roku sama sobie zafundowała spory bukiet lilii, a on gdy zobaczył, to miotał się po mieszkaniu jak rozjuszony byk, chcąc wiedzieć, od kogo są te kwiaty. Od tamtej pory tulipana lub różę przynosił. Chociaż w tym roku i o urodzinach i o 8 marca też nie pamiętał. Widocznie niektórzy panowie, to takie Słonie Trąbalskie lub Panowie Hilarowie. Z nimi ciężko, ale jak zauważyła Frau Be, czasami jest z nich pożytek i oby tak się działo jak najczęściej. Kwiatka nawet spóźnionego ofiarować Ci nie mogę, ale za to przesyłam tysiące uśmiechów.

        Usuń
    11. Piękne wiersze naszych blogowych przyjaciółek!!! Dziękuję za chwilę melancholii, Tobie Jwono, Jotce i Frau Be. Piękne są Wasze strofy!!!
      Pozdrawiam autorkę bloga bardzo, bardzo serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. My same, też jesteśmy niczego sobie. Bardzo nam miło, że wiersze się podobały, choć ku mojemu żalowi, tylko Piotr z "Mozaiki", póki co podziękował. Co młodość, to młodość!! Ukłony przesyłam, dziękując za komentarz i pamięć.

        Usuń
    12. Ale tu poetycko u Ciebie. Bardzo mi się podobają wiersze, które zamieściłaś. Myślę, że czytający Cię panowie powinni być zachwyceni. Złożyłaś im taki mały i z klasą hołd. Pozdrawiam ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witaj na blogu. Bardzo mnie cieszy, że doceniłaś naszą twórczość. Panowie widocznie dawno przestali cenić klasę i hołdów nie lubią, bo z ich komentarzami skromnie. Na szczęście dla radości obu płci, a nie podziękowań post pisałam, więc pochwały pań, cenię równie wysoko. Pozdrawiam i do miłego zobaczenia.

        Usuń
    13. A ja sobie "zmajstrowałam" Pierworodnego na Dzień Kobiet, więc świętujemy hucznie i radośnie...;o)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ciekawe, czy ów Pierworodny dochowuje tradycji? Czy Księciunio i Princeska też swe poczęcie będą mogły przypisać temu dniu? tak na poważnie, to najistotniejsze, aby trzy pokolenia zdrowe były i jak najdłużej opowiastkami nas bawiły. Uściski.

        Usuń
    14. Piękne życzenia, mnóstwo wierszy, zrobiło się miło. Dziękuję.
      Zasyłam serdeczności

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Również pozdrawiam serdecznie, dziękując za komentarz i wizytę. Ukłony.

        Usuń
    15. Iwonko, chciałabym podziękować Ci, że znalazłam się w Twoim zamysle, ale rozleniwiłam się i poczty też nie sprawdzam regularnie - dopiero teraz odczytałam Twoją wiadomość! A mogłam się znaleźć w takim wspaniałym towarzystwie:) Gratuluję Wam pięknych wierszy - Tobie, Jotce i Frau Be:) A Panom spóźnione, ale szczere - Wszystkiego Najlepszego!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. "Co się odwlecze, to nie uciecze". Być może Twoje lenistwo zaowocuje kolejnym tomikiem wierszy lub powieścią, a wtedy uczta duchowa będzie jeszcze większa. Gdy tylko będę mogła przeczytać "Kliknij miłość", to Twojemu blogowi poświęcę notkę, a wtedy czytelnicy mojego bloga poznają Twoją twórczość w całej rozciągłości, bo mnie Twoje wiersze urzekły. Odpoczywaj, nabieraj sił i wracaj szczęśliwie do blogowej braci. Uściski.

        Usuń
    16. Pewnie to 'wina' tytułu notki, że czytając ją nuciłam 'gdzie ci mężczyźni prawdziwi tacy...';) Miło poznać Ciebie i inne blogerki z poetyckiej strony. Chapeau bas dla Was! Dla Ciebie również podziękowania za ten ukłon w stronę mężczyzn i pamięć o nich:) Jak wiesz jestem celebrytką i dla mnie każdy dzień jest świętem, każdy jest Dniem Kobiet. Mój mężczyzna Ciccino ma tak samo więc nie mam mu za złe, że zapomni bądź przeoczy taką czy inną okazję bo z nim każdego dnia czuję się wyjątkowo i mam nadzieję, że on przy mnie też:) Ciccino nie jest ideałem. Ja zresztą również. W istnienie ich nie wierzę, poza tym ideały są... nudne. Tylko wiesz Iwono co mnie zastanawia..? Dlaczego Dzień Mężczyzny wypada w święto 40 męczenników? Czyżby mieli z nami taki ciężki żywot?;) Zatem dziewczyny! Bądźmy dla nich dobre na wiosnę! I nie tylko.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Szczerze mówiąc nie wiedziałam, że jesteś celebrytką. Twój blog zaczęłam czytać za namową Liwii. Ideały nie istnieją, a nawet gdyby były, to na pewno nie wśród ludzi.Zupełnie nie dziwi mnie skojarzenie notki z przebojem Danuty Rinn, bo gdy postanowiłam napisać ten tekst, to właśnie owa piosenka przyszła mi na myśl, stąd parafraza jako tytuł. W innych krajach dzień ten obchodzony jest o ile pamiętam 19 listopada. U nas byłoby to zbyt blisko święta odzyskania niepodległości, więc należało znaleźć inny termin. Ponieważ religijność ma w naszym kraju ogromne znaczenie, to najwyraźniej uznano, że połączy się uczczenie 40 męczenników z wszystkimi mężczyznami. Moim zdaniem gdyby panowie mieli z nami tak ciężko, to nie zabiegaliby o nasze względy z niemałym poświęceniem, nie szukali kochanek, tylko żyli w stanie wolnym. Dziękuję za zabarwiony humorem komentarz i zapraszam częściej. Ukłony.

        Usuń
    17. Tak sobie myślę, że jeśli mężczyzna traktuje dobrze swoją kobietę przez cały rok, to niczego jej nie brakuje nawet, jeśli nie złoży jej życzeń w taki dzień kobiet. Jeśli natomiast ciągle o niej zapomina i traktuje bez takich gestów, to czy złoży te życzenia w Dzień kobiet, czy nie, nie ma już tak naprawdę większego znaczenia.
      Do tego komentarza zainspirował mnie jeden z komentarzy.
      Uważam, że większość panów nie radzi sobie z okazjami, nie składa życzeń, zapomina, kupuje nie takie prezenty itd. Jeśli przy tym są dobrymi uczciwymi i wspierającymi ludźmi, da się to wybaczyć.
      Jeśli są na drugim biegunie - to nie ma po co wybaczać, tylko trzeba uciekać.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie w całości zgadzam się z Twoim wywodem, bo co to oznacza"traktuje ją dobrze"? Jeżeli przynosi kwiaty w ciągu roku, czy to oznacza, że jest zwolniony by pamiętać o rocznicy ślubu, urodzinach czy imieninach? A jeżeli pamięta o wymienionych okazjach, to dlaczego miałby nie pamiętać o Dniu Kobiet? W przeważającej mierze, to my kobiety psujemy mężczyzn- nie wymagamy by pamiętał o tym lub o tamtym, a potem nasze dzieci przenoszą takie obserwacje w swoje dorosłe życie i też uważają, że nie muszą. Szkoda, że nie napisałaś, który komentarz był inspiracją dla Twojego. Dziękując za odwiedziny, pozdrawiam serdecznie.

        Usuń
    18. Ja nie obchodzę dnia mężczyzny wydaje mi się mega naciągany... ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jedna z wcześniejszych komentatorek wyraziła podobną opinię. Równie dobrze można powiedzieć, że wszystkie święta poza religijnymi są "naciągane". A tak naprawdę to chodzi o to, że jeżeli obchodzimy Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki i Ojca, to dlaczego obchodząc Dzień Kobiet nie uhonorować także mężczyzn. Kobiety rodzą dzieci, ale bez udziału mężczyzny(nieistotne czy dużego czy małego) byłoby to raczej nie możliwe. Przykłady przydatności mężczyzn można by było mnożyć, ale nie taki sens był tej notki. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie.

        Usuń
      2. Ja mogę obchodzić jedynie Dzień moich mężczyzn, jako jeszcze jedną okazję, żeby życzyć im wszystkiego najlepszego. Dzień Mężczyzny , to jak Dzień Człowieka. jeszcze nie wymyślono, żeby kiedyś tam obchodzić dzień człowieka? A dlaczego nie? Wokół nas jest męski świat. Kobiety nadal są dodatkiem do świata mężczyzn. Oni mają swój dzień codziennie i zdania nie zmienię (żona,matka, babcia mężczyzn)

        Usuń
      3. Jednak to my kobiety sprawiamy, że ich dzień jest za każdym razem inny, barwny, ekscytujący lub nieznośny.

        Usuń
    19. Jako mężczyzna rodzaju męskiego, ściskam Cię, Iwonko, za ten post, do utraty całej mej... potencji!!! Wspaniałe!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Uwielbiam Cię Klaterku w całej Twej okazałości(bo potencji nie uchodzi mi sprawdzać). Za docenienie naszych wysiłków dziękują: Frau Be, Jotka i ja.

        Usuń
    20. Piękne te Wasze wiersze kobietki, aż się tak ciepło na duszy robi. Widać, że jesteście dobre i wrażliwe.

      Powodzenia w dalszej twórczości :)
      Pozdrawiam serdecznie

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Za pochwały i życzenia dziękujemy. Serdecznie pozdrawiamy i do częstych odwiedzin namawiamy.

        Usuń
    21. Cytaty bardzo na temat, a wiersze wzruszające. Nadal jednak uważam, że przy matriarchacie świat byłby lepszy, spokojniejszy.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie wiem czy świat przy rządach kobiet byłby spokojniejszy, wszak zazdrość niejeden związek potrafi zburzyć. Jestem jednak zdania, że byłby lepszy, bo wrażliwsze jesteśmy i mamy więcej pogody ducha oraz optymizmu. Ukłony.

        Usuń
    22. Jakoś mi Dzień Mężczyzn uciekł, ale my wychodzimy z założenia, że Walentynki, Dzień Kobiet czy Dzień Mężczyzn należy celebrować cały rok :) I tak też czynimy :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Rozumiem, że używając zaimka "my" masz na myśli wszystkie kobiety. Cały rok celebrujmy uśmiech, radość, życzliwość, bez względu na płeć czy okazję. Pozdrawiam.

        Usuń
    23. Dziewczyny, jakie Wy jesteście zdolne!
      Jestem pełna podziwu dla Waszych poetyckich umiejętności :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wszystkie kobiety są zdolne, każda do czego innego. Naszych poetyckich umiejętności, nie ujawniłybyśmy, gdyby nie CI, do których rwało się nasze serce i tęskniła dusza. Uściski.

        Usuń
    24. Iwono, o ile wiem, to maskakropka nie założyła bloga, a nie znam jej adresu mailowego.
      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Aniu, dziękuję za informację.Próbowałam tę osobę namierzyć za pomocą Google, bezskutecznie. Mówi się trudno. Pozdrawiam serdecznie.

        Usuń
    25. Iwonko ,odpisałam wczoraj.Kuknij do spamu.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witaj, tym razem nie musiałam i niedzielnym wieczorem list przeczytałam. Odpiszę zanim jeszcze zaczniesz powolne spacerki po ulubionych miejscach, by oglądać wielkanocne aranżacje. Uściski.

        Usuń
    26. Iwonko, piękne są Wasze wiersze. Jestem pod wielkim wrażeniem. Nie każdy może obracać się wśród poetek:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. nawet nie wiesz, jak się cieszę, że znalazłaś chwilę na komentarz. Ja też jestem dumna z tego, że znam prężną dziennikarkę. Poetką nie jestem, bo nimi były:Konopnicka, Safona, Szymborska czy moje ulubione: Jasnorzewska i Kapuścińska.Niechaj Twoje sprawy zawodowe i prywatne układają się jak najpomyślniej. Uściski.

        Usuń
    27. Same cytaty z facetów, no może poza Chmielewską.
      Jeżeli jesteśmy tacy mądrzy to dlaczego tak kiepsko nam to wychodzi?
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Fakt, że cytaty kobiet o mężczyznach, nie poruszały mnie równie mocno tak ja zamieszczone, dowodzić może, że kobiety patrzą na Was sercem, a nie rozumem.Dlatego może brakuje im ciętości. To co najważniejsze wychodzi Wam doskonale, dlatego my tak łatwo przy(dla) Was głupiejemy. Dziękuję za komentarz i wizytę. Uściski.

        Usuń
    28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń