niedziela, 29 lipca 2018

ZAPAL ZNICZ

   W dniu 28 lica zmarła Olga Jackowska-Sipowicz. Przegrała po 5 latach walkę z nowotworem. Była zaledwie o 4 lata starsza ode mnie. Jej piosenki towarzyszyły mi w młodości, kołatały się w głowie w wieku dojrzałym, pozostaną na starość. 
    Śmierć Kory zasmuciła mądrych i wrażliwych, gorliwych fanów i takich jak ja. Nie byłam wielką wielbicielką zespołu MAANAM ale wiele utworów wgniatało mnie w fotel, wywoływało wzruszenie. 
    Żegnam człowieka dobrego, odważnego i walczącego. Ronię łzę dla kobiety pięknej, mądrej, szlachetnej i utalentowanej. Kłaniam się twórczyni i wokalistce. 

24 komentarze:

  1. Wielka starta ☹ Wokalistka, której piosenki zna chyba każdy. Bardzo mi przykro ☹

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo poruszająco napisałaś, nic dodać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam, to co serce i rozum razem podpowiadały. Dziękuję za komentarz. Uściski.

      Usuń
  3. Smutek, wielki smutek zapanował w Krakowie po odejściu Kory... Lubiłam Maanam, zwłaszcza za poetyckie teksty piosenek, których była autorką i jednocześnie wykonawczynią.
    [*]
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Kraków jest spowity smutkiem. W miastach, miasteczkach i wsiach Polski mieszkają ludzie, którzy słuchają Jej piosenek, oglądali na ekranach telewizorów. Ona odeszła, ale Jej utwory "zbudują" pomnik trwalszy od spiżu. Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  4. Przyłączam się. Żegnam też Tomasza Stańko, który dziś podążył tam, gdzie Kora:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś jeszcze nie włączałam tv, więc o śmierci jazzmana dowiaduję się od Ciebie. Czy to On grał w filmie "Rower" z Arturem Żmijewskim? Bardzo poruszający film. Był wybitnym muzykiem-cześć Jego pamięci!

      Usuń
  5. Kora - to także moje dobre wspomnienia z młodości, coraz częściej odchodzi ktoś, kto tak dobrze się wpisał w ten piękny czas - smutne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu. Te dobre wspomnienia i nasza pamięć o Korze, sprawią że choć czas będzie smutny, to nadal pozostanie piękny. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Smutne jest, że wciąż odchodzą... Nasz świat odchodzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nikogo to nie minie. Pytanie tylko dlaczego odchodzą najlepsi, a nie najgorsi. Dziękuję za komentarz i przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  7. Takie dwie wielkie postaci, dzień po dniu... Smutno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utrata zawsze nas smuci, niestety ze śmiercią nikt jeszcze nie wygrał. Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  8. Różne kłamliwe internetowe fora co jakiś czas zamieszczały notki jak to Kora coraz lepiej się czuje,że może powróci do śpiewania.Bywały też wystylizowane zdjęcia artystki.
    Ona wiedziała...,lek, o refundację którego tak niezłomnie walczyła /i wywalczyła / przedłuża życie do lat trzech...chociaż zdarzają się i cuda.
    Pięknie napisałaś, Iwono.Dziękuję.
    Spośród tylu przypominanych piosenek Kory, ode mnie nie chce się odczepić jeden wers "nie popędzaj mnie, bo stracę oddech"
    Może dlatego,ze ktoś ich użył w stosunku do mnie.Kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są ludzie, którzy tak wiele robią dla innych. Strata ich tym większa, ból mocniejszy, rozpacz donośniejsza. Napisałam, to co serce i rozum podpowiadały. Mnie utkwiła w pamięci szczególnie piosenka "Kocham Cię kochanie moje", bo była inspiracją do napisania kilku erotyków dla kogoś ważnego w moim życiu.

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Takich jak Ty jest wielu. Pozostawiła po sobie utwory, które nie pozwolą zapomnieć. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Lubię Korę, lubię "Maanam", ale chyba dopiero uświadomiłem sobie, że w przypadku tej grupy i jej wokalistki uderzająca jest jedna rzecz - co piosenka, to przebój, to wręcz nienormalne, bo coś takiego naprawdę zdarza sie niezwykle rzadko. Nie wiem, czy pamiętasz, ale swego czasu bardzo popularna była lista przebojów programu trzeciego polskiego radia. Tam często była obecna Kora z Maanamem. O ile dobrze pamiętam, chyba jeszcze w stanie wojennym Maanam odmówił udziału w festiwalu w Sopocie, za co muzycy zostali skazani na kilkumiesięczny niebyt w eterze. A tu akurat na listę przebojów wspięło się, kto wie czy w pewnych tygodniach nie na sam szczyt "To tylko tango". "Trójka" nie mogła puszczać tej piosenki, a ludzie głosowali na ten utwór - zamiast tego mogliśmy usłyszeć kilkusekundowy werbel - pierwsze akordy tego utworu:
    https://www.youtube.com/watch?v=J6gW3Lvv5wA
    ... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słuchałam "Trójki" i nie znam podanej przez Ciebie piosenki. Obiecałam sobie jednak, że wysłucham wszystkich za jakiś czas, gdy się pogodzę z Jej śmiercią. Ta, którą Ty wybrałeś do swojego pożegnalnego postu ,piękna.

      Usuń
  11. Ja to muszę do końca "przeżyć", przepracować ten żal. Odkrywam mniej znane piosenki i to pozwala mi nie myśleć, że odeszła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zaskoczona, bo zauważyłam, że są to utwory, których wcześniej nie słyszałam.niby odeszła, a jednak jest w tych właśnie mniej lub bardziej znanych utworach. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Wybitna artystka. Na zawsze w pamięci fanów muzyki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety każdy z nas posiada zegar, który w pewnym momencie stanie już na zawsze. Po śmierci bliskiej nam osoby czujemy pustkę i smutek, aczkolwiek po żałobie powinniśmy żyć dalej w szczęściu. Osoby zmarłe by tego chciały.

    OdpowiedzUsuń