sobota, 30 marca 2024

NA WIELKANOC





Droga, wierzbą sadzona wśród zielonej łąki,
Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.
Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,
A pod niebem wysoko śpiewają skowronki.

Wśród tej łąki wilgotnej od porannej rosy,
Drogą, którą co święto szli ludzie ze śpiewką,
Idzie sobie Pan Jezus wpół nagi i bosy
Z wielkanocną w przebitej dłoni chorągiewką.

Naprzeciw idzie chłopka. Ma kosy złociste,
Łowicka jej spódniczka i piękna zapaska.
Poznała Zbawiciela z świętego obrazka,
Upadła na kolana i krzyknęła: "Chryste!"

Bije głowa o ziemię z serdeczna rozpaczą,
A Chrystus się pochylił nad klęczącym ciałem
I rzeknie: "Powiedz ludziom niech więcej nie płaczą,
Dwa dni leżałem w grobie. I dziś zmartwychwstałem."

                                                (Jan Lechoń "Wielkanoc")



Wyszedł zając zza krzaka

i udawał junaka:

Wąsy podniósł do góry,

wzrok nasrożył ponury.

A  wtem jakoś z niechcąca,

patrzą... nie ma zająca.

       (Stanisław Jachowicz "Zając")


Z okazji Wielkanocy życzę:

Zdrowia i spokoju
smakołyków pełnego stołu
oraz odrobiny radości
wśród ulubionych gości.


26 komentarzy:

  1. Buziole serdeczne przesyłam z wiosennym wietrzykiem...;o)♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wietrzyk powiał silnie, buziole dotarły. Udanego kwietnia życzę i pozdrawiam.

      Usuń
  2. Zające jakoś mi nie pasują do Wielkanocy, zdecydowanie preferuję żółciutkie kurczaczki:)
    Dobrych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te zające to od sąsiadów z zachodu przejęte. Kicają tak szybko, że ja też wolę kurczaki. Dobrego nastroju na kwiecień życzę, niechaj wiosna rządzi, bo politykom to nie wychodzi. Uściski.

      Usuń
  3. Witaj, Iwono.

    Dziękuję za piękny poetycki wpis oraz życzenia.
    I Tobie niech się wiedzie, Iwono.
    Zdrowych, spokojnych Świąt, także wszystkim Twoim blogowym Gościom.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W imieniu Gości i swoim własnym, za życzenia dziękuję i uśmiech wiosenny przesyłam wraz z pozdrowieniami.

      Usuń
  4. Iwonko
    Ciepłych, pełnych wiosennej nadziei Świąt Wielkiej Nocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta były spokojne, a więc udane. Mam nadzieję, że Twoje również. Uściski przesyłam.

      Usuń
    2. Pozdrawiam rozkwitającymi tulipanami Iwonko

      Usuń
  5. Piękne życzenia, Iwonko, oby nam się wszystkim spełniły!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to się życzenia składa,
      żeby się spełniały,
      jeśli nie w całości, to w ułamku małym.
      Buziaki, uściski i pozdrowienia przesyłam.

      Usuń
  6. Nie umiem składać tak pięknych życzeń, ale z serca Ci życzę spokoju i zdrowia. Z resztą poradzisz sobie sama.
    Przytulam mooocno.

    OdpowiedzUsuń
  7. Klik dobry:)
    Zdrowia, wiary, nadziei, spokoju i miłości oraz słońca życzę na Wielkanoc i wszystkie inne dni.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce nie ode mnie zależy, na miłość jestem za stara, ale resztę życzeń przyjmuję z wdzięcznością i pozdrowienia odwzajemniam.

      Usuń
    2. Jaka stara? Człowiek nigdy nie jest za stary, o!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Dziękuję Ci serdecznie za pamięć i życzenia.
    Tobie również życzę spokoju i zdrowia na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkanoc była zdrowa i spokojna. Miejmy nadzieję, że dalsza część roku taka będzie, czego i Tobie życzę, pozdrawiając serdecznie.

      Usuń
  9. Życzę Ci Iwonko przede wszystkim zdrowia, bo gdy ono jest z nami, to od razu lepiej układa nam się życie!
    Ściskam serdecznie, anabell

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie na dni i miesiące, niechaj Ci przyświeca niezawodne słońce.

      Usuń
  10. Spokojnych świąt, Iwonko.
    Wydaje mi się, że wpisałam tu już komentarz. Chyba znikł w spamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta miałam spokojne, więc i Tobie życzę, żebyś zawsze miała radosne oblicze.

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za życzenia na Wielkanoc i przepraszam za opóźnienie w komentowaniu.

    Co do kreskówek to też oglądałem część tych starszych. W sumie wiek to nie jest najważniejszy wyznacznik człowieka. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację Iwono. Książka, którą zrecenzowałem nie jest czystą fantastyką. Bo nie ma wskazane w sumie jakie jest dokładnie miejsce akcji. Można się domyślać i snuć przypuszczenia co do przyczyn pewnych wydarzeń.

      Faktycznie jest dość mroczna i w sumie pozostaje z czytelnikiem na dłużej, jest o czym rozmyślać po lekturze.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

      Usuń
  13. Nigdy nie jest za późno na trochę Wielkanocnej poezji :). Nie jest też za późno, by życzyć Ci wspaniałej wiosny, dużo zdrówka, spokoju i radości ot, tak po prostu :). Mam nadzieję, że dobrze spędziłaś święta. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niech ta wiosna przyniesie Ci radość, zadowolenie, zdrowie i nadzieję na lepsze jutro.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń